úterý 12. dubna 2011

Vodní hrad Švihov

Zdroj 14. výprava - Švihov
Slavní a udatní rytíři řádů Ostrých mečů a Dračích jezdců! Že jste hrad můj navštívit ráčili nesmírnou poctou pro mě jest. Snažně doufám, že sídlo moje zalíbilo se Vám a že ještě mnoho udatných skutků vykonáte. Nejen pověst o vítězném boji Vašem s Černým rytířem Vás předchází, nýbrž i zkazky o úspěších stopařských a loveckých. Najmě o slavném honu na medvěda zlého, obludu to chlupatou, obrovitou a zákeřnou, kterýžto hon zakončili jste naprostou zkázou jeho. Protože víc jak pět set let dopřáno mi není lesy moje navštěvovat, zpěvu ptactva naslouchat a divočáky své lovit, s prosbou se na Vás obracím velikou. Pokud ráčíte mi vyhověti, zavítejte do mých lesů pod dvorem mým, jež se Kamýk zove. Zprávu mi poté podejte, zdalipak a jaké zvěře lesní i ptactva nebeského druhy tam přebývají. Ať na vlastní zraky své spatříte je nebo pouze stop naleznete, seznam mi prosím vyhotovte a do kláštera v Horažďovicích zašlete. Ať Vaše kroky zdar provází a dobrá vůle Vaše dny naplňuje. Půta Švihovský z Rýzmberka a ze Skály, nejvyšší sudí království Českého Další výprava naše za poznáním a dobrodružstvím na hrad Švihov zamířila. Hrad tento dobyli jsme společně s rytíři řádu Divokých včel. Mnoho pověstí o něm jsme vyslechli a dokonce výše uvedené psaní od samotného majitele hradu nás čekalo. Podle přání pana Půty jsme jeho lesy prošli a zvěř jeho prohlédli. Vše se v naprostém pořádku nachází, o čemž jsme ho následně zpraviti mohli. A výpravu zdárně zakončili.
Zdroj 14. výprava - Švihov

Žádné komentáře:

Okomentovat